Aranżacja sypialni
roomstogo.com

Zdrowy sen, to podstawa prawidłowo funkcjonującego organizmu. A sypialnia stanowi miejsce, w którym powinniśmy się po prostu wyspać. Jak ją urządzić, aby była naszą strefą wyciszenia i odpoczynku? Podpowiadamy.

Nie możesz zasnąć, a po przebudzeniu czujesz zmęczenie? Istnieje prawdopodobieństwo, że w trakcie urządzania pokoju, popełniony został jakiś błąd. Wyeliminowanie go być może sprawi, że Twój sen będzie długi, mocny i regenerujący.

jak urządzić sypialnię
onekingslane.com

Zbyt krzykliwe kolory

Ważne, aby barwy które dominują w sypialni, działały na Ciebie uspokajająco i relaksująco. Te w zimnych odcieniach wprowadzają Twój organizm w senność, a agresywne i intensywne takie jak żółty, pomarańczowy i czerwony, raczej go pobudzają. Wyciszona kolorystka ścian przełoży się na lepszą jakość snu, dlatego dobrym pomysłem będzie wprowadzenie do pokoju jasnych i neutralnych bieli czy beżu, choć niektórzy twierdzą że do snu nastraja ich lepiej odcień szarego lub delikatnego, czekoladowego brązu. Jeśli lubisz poszaleć z kolorami, stonowane barwy przełam dodatkami: ozdobnymi poduszkami czy dywanem.

Źle dobrany materac

Jeśli po przebudzeniu czujesz, że Twój organizm jest zmęczony i obolały, prawdopodobnie winę za te dolegliwości ponosi źle dobrany materac. Zbyt miękki nie będzie stanowił podparcia dla całego kręgosłupa, a zanadto twardy spowoduje, że będzie Ci po prostu niewygodnie. Efekt? Twoje ciało nie będzie zrelaksowane, a ból pleców porządnie da Ci się we znaki.

Pościel złej jakości

Wygodna poduszka pozwoli Ci na spokojny wypoczynek i zdrowy sen. Jej celem jest podparcie kręgosłupa na odcinku szyjnym – dobrze dobrana ułoży go w prostą linię, dzięki temu unikniesz nieprzyjemnego napięcia mięśni. Jeśli poduszka stanowi podporę nie tylko dla Twojej głowy, ale również ramion, rano prawdopodobnie obudzisz się z bólem szyi i kręgosłupa. Również ta o nieodpowiedniej wysokości i jakości materiału znacznie wpływa na wygodę oraz jakość wypoczynku. Kołdrę zawsze dobieraj do aktualnej pory roku: zbyt gruba w lecie sprawi, że będzie Ci za gorąco, za cienka w zimie wychłodzi Twój organizm.

Elektrosmog

Zbyt intensywna emisja sztucznego promieniowania elektromagnetycznego niekorzystnie wpływa na Twój organizm i może być jedną z przyczyn nieprzespanej nocy. Dlatego jeśli masz problem z bezsennością, spróbuj wyprosić ze swojej sypialni laptopa i telewizor. Najlepiej jeśli wyłączysz telefon komórkowy. Jeśli jest Ci on jednak potrzebny (bo służy np. jako budzik), połóż go minimum półtorej metra od łóżka. Wyłącz z kontaktu router WiFi (nawet jeśli nie jest w sypialni) oraz wszelkie urządzenia elektroniczne: zegary, radioodbiorniki itp.Przed snem włącz jonizator, który zneutralizuje elektrosmog lub otwórz okno (pod warunkiem że na zewnątrz powietrze jest czyste).

Zbyt duża ekspozycja na światło

Może to wydawać się nieprawdopodobne, ale w nocy nawet najmniejsza ekspozycja organizmu na światło, może zaburzyć proces wytwarzania melatoniny i zaburzać rytm Twojego snu. Dlatego przed pójściem do łóżka szczelnie pozasłaniaj okna (najlepsze będą żaluzje, rolety lub grube zasłony). Wyeliminuj również z otoczenia wszystkie urządzenia elektroniczne, które nie dość że wytwarzają wspomniany wyżej elektrosmog, to poprzez świecące lampki czy diody mogą zakłócać Twój sen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here