Aranżacja sypialni
roomstogo.com

Zdrowy sen, to podstawa prawidłowo funkcjonującego organizmu. A sypialnia stanowi miejsce, w którym powinniśmy się po prostu wyspać. Jak ją urządzić, aby była naszą strefą wyciszenia i odpoczynku? Podpowiadamy.

Nie możesz zasnąć, a po przebudzeniu czujesz zmęczenie? Istnieje prawdopodobieństwo, że w trakcie urządzania pokoju, popełniony został jakiś błąd. Wyeliminowanie go być może sprawi, że Twój sen będzie długi, mocny i regenerujący.

jak urządzić sypialnię
onekingslane.com

Zbyt krzykliwe kolory

Ważne, aby barwy które dominują w sypialni, działały na Ciebie uspokajająco i relaksująco. Te w zimnych odcieniach wprowadzają Twój organizm w senność, a agresywne i intensywne takie jak żółty, pomarańczowy i czerwony, raczej go pobudzają. Wyciszona kolorystka ścian przełoży się na lepszą jakość snu, dlatego dobrym pomysłem będzie wprowadzenie do pokoju jasnych i neutralnych bieli czy beżu, choć niektórzy twierdzą że do snu nastraja ich lepiej odcień szarego lub delikatnego, czekoladowego brązu. Jeśli lubisz poszaleć z kolorami, stonowane barwy przełam dodatkami: ozdobnymi poduszkami czy dywanem.

Źle dobrany materac

Jeśli po przebudzeniu czujesz, że Twój organizm jest zmęczony i obolały, prawdopodobnie winę za te dolegliwości ponosi źle dobrany materac. Zbyt miękki nie będzie stanowił podparcia dla całego kręgosłupa, a zanadto twardy spowoduje, że będzie Ci po prostu niewygodnie. Efekt? Twoje ciało nie będzie zrelaksowane, a ból pleców porządnie da Ci się we znaki.

Zobacz także  Zagłówek do łóżka - 10 ciekawych inspiracji

Pościel złej jakości

Wygodna poduszka pozwoli Ci na spokojny wypoczynek i zdrowy sen. Jej celem jest podparcie kręgosłupa na odcinku szyjnym – dobrze dobrana ułoży go w prostą linię, dzięki temu unikniesz nieprzyjemnego napięcia mięśni. Jeśli poduszka stanowi podporę nie tylko dla Twojej głowy, ale również ramion, rano prawdopodobnie obudzisz się z bólem szyi i kręgosłupa. Również ta o nieodpowiedniej wysokości i jakości materiału znacznie wpływa na wygodę oraz jakość wypoczynku. Kołdrę zawsze dobieraj do aktualnej pory roku: zbyt gruba w lecie sprawi, że będzie Ci za gorąco, za cienka w zimie wychłodzi Twój organizm.

Elektrosmog

Zbyt intensywna emisja sztucznego promieniowania elektromagnetycznego niekorzystnie wpływa na Twój organizm i może być jedną z przyczyn nieprzespanej nocy. Dlatego jeśli masz problem z bezsennością, spróbuj wyprosić ze swojej sypialni laptopa i telewizor. Najlepiej jeśli wyłączysz telefon komórkowy. Jeśli jest Ci on jednak potrzebny (bo służy np. jako budzik), połóż go minimum półtorej metra od łóżka. Wyłącz z kontaktu router WiFi (nawet jeśli nie jest w sypialni) oraz wszelkie urządzenia elektroniczne: zegary, radioodbiorniki itp.Przed snem włącz jonizator, który zneutralizuje elektrosmog lub otwórz okno (pod warunkiem że na zewnątrz powietrze jest czyste).

Zobacz także  Niebieskie ściany w sypialni

Zbyt duża ekspozycja na światło

Może to wydawać się nieprawdopodobne, ale w nocy nawet najmniejsza ekspozycja organizmu na światło, może zaburzyć proces wytwarzania melatoniny i zaburzać rytm Twojego snu. Dlatego przed pójściem do łóżka szczelnie pozasłaniaj okna (najlepsze będą żaluzje, rolety lub grube zasłony). Wyeliminuj również z otoczenia wszystkie urządzenia elektroniczne, które nie dość że wytwarzają wspomniany wyżej elektrosmog, to poprzez świecące lampki czy diody mogą zakłócać Twój sen.

1 KOMENTARZ

  1. AgataD

    Oj tak, że móc normalnie funkcjonować trzeba sie wyspać i to porządnie, a ja jestem strasznym śpiochem i uwielbiam sobie poleżakować w wolne dni w łóżeczku, a tak w ogóle to moje moni z mebluj dom, które de facto mam od miesiąca jest bardzo podobne jak nieidentyczne do tego drewnianego. Ja tez własnie kupiłam drewniane i białe, ale zbieg okoliczności wniosek z tego, że kupiłam porządny mebel.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here